söndag 20 mars 2011

Test av nya platser

Har letat runt lite varstans efter nya potentiella fiskeplatser som kan tänkas hålla min dröm om en riktigt tjock gädda. Igår tog jag bilen och styrde kosan mot en plats som jag hittat via google maps (tjohoo för tekniken!!). Väl framme verkade det lovande, dammen har tillflöde från en bäck somi sin tur rinner ut i en större å. När jag kom fram försökte jag ta mig fram genom vassen till kanten av dammen. Gick dock inte så bra som jag hoppats på. Jag sjönk snabbt och vatten var farligt nära att rinna in överstövelskaften. Kom inte närmare än så här:

Jag får helt enkelt återkomma vid nästa isläggning 2010 =( Synd, för det såg bra ut!!!

Idag tog jag nästa upptäcksfärd till en damm med sammanbindning med en större å. Hade stooooora förhoppningar när jag traskade dit med mörtspannen i hopp att lura en tjockis på mete. Väl framme tvingades jag dock konstatera att det inte var mer än ca 0,5 m djupt och det kändes plötsligt inte som ett potentialt gäddparadis som alla glömt bort. Så här såg det ut i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar