tisdag 29 mars 2011

Mulet väder gav lite resultat

Försökte den där tredje gången gilt (och även fjätde gången dagen därpå) på fetingen jag tappade men den ville inte hugga mer eller så har den simmat iväg till någon annan håla =(

Nåväl efter detta SKITKASSA fiske som jag upplevt de sista 5 gångerna så tänkte jag faktisk pausa ett tag från att ränna runt med spöt i handen. Suget måste komma tillbaka känner jag! Men idag när jag sitter och jobbar framför datorn så ringer Jörgen och meddelar att han haft grymt fiske i 1 dryg timme i xxxxxxxxxx. Bland annat drog han en fin 7-kilos på mete! Ah fasiken vad det började killa i fingrarna! Idag var det, till skillnad från de senaste dagarna, mulet och då känns vattnet genast lite hetare för jagande gäddor. Så jag snabbade på kontorsarbetet och for iväg en tripp. Blev väl ingen succe direkt men jag lyckades i alla fall få en gädda och den tillfälliga förbannelsen är bruten. Ingen baddare, en lång smal sak på 85 cm och 4,5 kg.
Men en gädda är alltid en gädda och den tog i en ny pöl som tidigare inte levererat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar