lördag 26 februari 2011

Isen höll men ingen fisk

Fick med min modige vapenslagare Håkan ut på isen i ån igår. Alltid lömskt med is på åar och man vill inte riskera att gå igenom på en å med strömmar och allt vad det är. Med massor av livräddningslina, flytvästar och allsköns säkerhetsutrustning provborrade vi (jag) oss ut meter för meter. Och isen var faktiskt 10 cm mitt i ån så vi beslöt oss för att prova. Vi förankrade dock oss i linor som vi fäste på land för säkerhets skull.


Stället har riktigt bra djup och jag vet att det tagits riktigt stora gäddor här. Jag har även själv landat gäddor här med bra vikt och dessutom tappat en riktig baddare för ett antal år sen. Den slet av 0,46 lina på gäddmetet......

Vi fiskade i ca 3 timmar med megamörtar på lite olika djup kring hålan som är runt 5 meter som djupast. Gav dock inget resultat den här gången men vi kommer tillbaka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar