onsdag 30 september 2009

Harasjömåla och gäddfiskekväll

I söndags var jag med min farsgubbe och fiskade i Harasjömåla. Nötte i 7 timmar i Stasjön med regnbågarna glatt hoppande runt om oss utan så mycket som ett bottennapp. Testade allt i draglådan och tog till omch med fram flugspöet i några timmar. Var dock allmänt kasst fiske den dagen och vi var långt ifrån de enda som bommade. Ändå trist som 17 när man gått upp i ottan och kört 2 timmar enkel resa.

Så idag kl 17 for jag iväg med Johan för att försöka lura en gädda eller två som plåster på såren. Körde till en sjö där man sällan brukar gå tomhänt ifrån. Har väl bara hänt en eller möjligtvis två gånger tror jag. Men även här var fisket trögt idag. Lyckades förvisso snabbt lokalisera ett stim med stora fina mörtar och började gäddmete med stora förhoppningar. Resultatet bleb dock magert med ett dyk som snabbt kom upp igen (förmodad gäddslinka som spottade ut min fina mört).

Johan lyckades dock lura en 1,5 kg på sin Buster Jerk så han räddade hedern där lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar