onsdag 20 maj 2009

Rekning av nya fiskeplatser

Var ute på riktig långpromenad idag för att reka, utan spö alltså, nya fiskeplatser (egentligen skulle Ted följt med mig och fiskat men han svek i sista sekunden den lymmeln så jag fick resortera till en ny plan).

Började med att parkera bilen längs vägen och traskade därefter ner till ån. Hade suttit på google maps och spanat in vart det kan tänkas vara fina platser. Det är ju måååååånga kilometer som man aldrig ens har varit i närheten av och det är alltid spännande att kolla hur det ser ut: är det djupt? grunt? strömt? vegetation eller "döda havet"?

Blev lite smått besviken längs de första 2 km, hade trott det skulle vara mycket bättre. Det var väl någon sträcka som verkade spännande men för det mesta såg det ganska "ovarierat" ut och det var svårt att tänka sig exakt var fisken kan tänkas stå.

Några hundra meter senare stötte jag på en skock med rävungar....coola små rackare som inte verkade skygga trots att jag bara stod 15 meter ifrån (hade vinden mot mig så det hade kanske något att göra med saken).

Promenerade raskt vidare i 3 km till men det såg riktigt kasst ut längs den sträckan....ån var soikrak utan referenspunkter och en sur gestapo till lantrbrukare ifrågasatte å det grövsta min rätt att flanera runt längs åkanten så nära hans himmelska marker.....idiot mumlade jag och tog en detour upp på landsvägen innan jag vek ner mot ån igen 1 km senare.

Passerade genom en bättre sträckning nu, faktiskt ett par riktiga hot spots som jag bara måste prova snart. Djupt och massa näckrosor.....huuuuuh....Kolla in hur det såg ut!!

Efter det blev det åter 3-4 km med ointressant sträckning....liknade mest en bäck och där kan det inte finnas mycket till fisk....men sen kom jag fram till början på en sträcka som jag misstänkt ska vara kanonbra - och jag hade helt rätt. Det är fan den bästa delen av ån jag sett hittills....fullt med pooler och strömt mellan dem....här ska fiskas!!!

Sen mörknade det och jag fick ringa efter farsan som körde och hämtade mig ca 1,3 mil från det plats jag startade på =)

Jag har 3 sträckor till jag ska reka sen har jag kartlagt varenda jävla meter av ån och har stenkoll på¨vart det är värt att fiska....det skiljer sig avsevärt kan man lugnt säga.

Musse 2009

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar