tisdag 11 oktober 2011

Nya fiskeprylar

Har införskaffat lite nya prylar inför höstens och vinterns jakt på storgäddorna. Dels ett nytt Esox Lucius 8" 60-150 g som jag ska ha till gäddmetet. Har sedan tidigare ett likadant fast 15-60 g men det är lite klent när man ska gunga iväg större betesfiskar.

Beställde även ett par nya vinterstövlar till ismetet. Har letat runt överallt och hittat många som såg schysta ut men ändå inte 100%. Men så igår hittade jag dessa på nätet, Kamik m´s Goliath 1 från Kanada sóm verkar vara de bästa, och tyvärr också det dyraste, som finns på marknaden!! Gillade inte priset på dom men jag har väldigt frusna fötter och det sabbar hela nöjet med isfisket. Har även köpt elektriskt uppvärmda sulor som jag ska lägga i om jag trots allt skulle frysa i dessa.


På torsdag blir det en expedition med Jörgen. Vi ska ta oss iväg en bit och gäddmeta i en ny sjö.....
Rapport lär dyka upp om flötena dyker ner =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar