lördag 29 oktober 2011

Hål i min Kamik

Mina nya superstövlar har fan gått itu redan. Inte själva stöveln utan det syntet-tyg som ska snörpa åt om benet, har väl fastnat i något när jag gått omkring och slitit upp ett hål =(

Jaja mor min får väl ta fram lite sytråd och fixa! Kort rapportering om 3 minifisketurer den gågna veckan.

1. Gäddmete i åns övre delar i  ca 1 timme innan skymningen. Tappade en 3-4 kgs gädda
2. Gäddmete i en sjö i närheten. 5 hugg och två landade gäddor. Största på ca 2,5 kg kanske men bra aktivitet med 5 hugg på en dryg timme. Verkar vara på gång nu höstfisket!!
3. Ännu en kort tur med gäddmete i åns övre delar idag. Hade en 2 kgs på som spottade ut min betesfisk.

Har bara fått tag i stora betesfiskar sista veckan så mixtrar lite med hur jag ska köra med krokarna för man tappar en del gäddor, inte 5+ gäddor för de slukar ju hela kittet, med stora betesfiskar. Har prövat med bamskekrok i ryggen och en mindre vid bröstfenan och nu sist med 3 mindre krokar, en i ryggen och en på vardera sida vid bröstfenan. HAr dock funderat på att flytta de två sidokrokarna lite längre bakåt mot mitten av betesfisken eftersom jag upplevt att det är där bitmärkerna oftast sitter. Finns väl inga sanningar angående hur man ska sätta krokarna (alla säger olika) utan man får väl pröva sig fram till det som känns bäst =)

Nytt pass imorgon ska se om jag kan lura med min pensionerade far eftersom jag inte kan lyfta tunga hinkar med betesfiskar för tillfället....lite halt och lytt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar