söndag 25 oktober 2009

Ny hot spot levererade idag igen

Tog en snabb minitur (dessvärre utan kamera och våg) till samma plats som jag fiskade på igår då jag fick en präktig gädda. Även idag högg det på och omkring exakt samma ställe, dock inte samma fisk. Betet var dock detsamma, stor shad-jigg i svart/röd verkar funka bra i det förhållandevis klara vatnet. Två gäddor på ca 3-4 kg blev det och det är fantastiskt kul att det står så många "stora" (med tanke på var jag fiskar så får de betecknas som stora för man tror mest det ska simma 1 kilos där) gäddor på en sträcka som inte är mer än 50 meter. Häftigt!! Gick även lite längre men då kom jag fram till en bondgård så jag vände där, det såg dock väldigt bra ut där med. Fan vad jag gillar att "utforska" med bara ett spö i handen......

Nu i veckan har jag ledigt från jobb ons, tors och fre så då blir det mer fiske!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar