lördag 3 oktober 2009

Kom igen nu vädergudarna

Efter att det hällregnat av och till i Hbg och blåst som 17 tänkte jag att vattenståndet kanske hade stigit även längre upp i ån och att fisket skulle vara bättre än de senaste veckornas lågt/klart/vatten/mögfiske! Så glad i hågen slängde jag mig i bilen och for mot hemlig ort och sprang ner mot ån med spöt i högsta hugg. Väl framme vid åkanten tvingades jag dock konstatera att vattenståndet inte stigit en enda cm..... Amen WTF!!!!!

Nåväl har jag kört ändå hit så går jag en sväng och tar några kast tänkte jag och traskade iväg längs den igenväxta ån (det är typ 2 m höga grönsaker längs i princip hela sträckan förutom på några hotspots där jag för 3 veckor sedan, likt the grim reaper himself, gick ordentligt lös med en lie jag lånade av en bonde =)

Blev dock inte mycket - precis som jag misstänkte. Jag fick upp en 2 hg gädda (jösses.....) och hade en 3 hg efterföljare. Sen såg jag i och för sig en fin 2 kg öring som dock snabbt flydde iväg när jag tittade ut över den branta åsluttningen.

Tänkte ta en heldag för fiske idag men det blåser ju storm ute och ösregnar och lufttrycket faller som en sten mot botten.......tror jag skiter i det idag....kanske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar