måndag 24 maj 2010

På väg mot sämre fiske

Nu har nog den bästa perioden börjat ta slut. Vattentempen stiger och jag har uplevt sämre och sämre fiske för varje fisketur den senaste veckan. blev ett bompass igår igen (hade en gädda på men den slet sig tyvärr) och det var tredje bompasset på lika många försök. så det hugger inte lika friskt längre. Sträckor som för bara några veckor sedan levererade tunga pjäser är idag stendöda. Fiske är konstigt!! Men som sagt, det är snart juni månad och vårfisket går mot sitt slut. ska gå över och testa lite mete efter abborre från min båt i ån kvällstid. Nu går det ju i alla fall hyfsat lätt att meta upp lite mört =)

Såg igår dock en stor fet öring som plogade runt i vattenytan som en fet krokodil. den höll på i flera timmar i hålan och jag stod och kastade med alla beten jag hade med mig. Men den ville inte hugga som vanligt. sega de där öringarna. Men coolt att se!!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar