torsdag 23 december 2010

Ny satsning

JAG AVSKYR VINTERN! Den håller mig borta från fiskevattnen med sin fördömda is.

Tills nu.......Jag har fattat ett beslut om att börja ismeta gädda trots att jag inte gillar tanken på att sitta och frysa på isen. Dessutom är jag livrädd för att gå igenom isen och avlida - helt seriöst!

Men jag har införskaffat all tänkbar utrustning för att fisket på isen ska kunna bli åtminstone ganska trevligt. Många av de största gäddorna tas ju också just på vintern och det lockar ju mig. Dessutom har jag garaget fullt av mörtar som skulle ha användts under den vanligen isfria månaden december men det blev ju is. Så nu har jag 60 st i garaget som måste användas.

Så nu har det handlats en herrans massa saker:

Säkerheten först så jag köpte en flytoverall som jag hoppas ska bära mig om jag trillar i. Det stod att man skulle provbada den innan användning men jag har svårt att se hur det skulle gå till nu..... Isdubbar och livlina. En bensinvärmare (Jörgen svär vid dess användbarhet så jag kör på en sån) för kalla händer, en 200 mm isborr, en pulka med egenmonterade spöhållare, 3 ismetespön från Shimano, vippor, egentillverkade spöhållare, pinglor, isskopa mm 

Var meningen att jag skulle ut och testa allt i morse men jag vände tvärt när jag insåg att jag skulle få skotta ut bilen ur garaget. Gjorde noig klokt i att stanna hemma idag. Ny satsning så snart snöovädret gör vägarna farbara igen.

To be continued..... / Iceman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar