lördag 7 november 2009

*Pust*

Eftersom flickvännen är i Hbg på Ladies Night och dräglar över Martin Stenmark tog jag tillfället i akt att forska lite på nätet efter en lämplig sjö att fiska gädda eller abborre framöver (som sagt lite trött på de vanliga ställena längs ån). Började kl 17 och jag är precis klar nu *PUST*. Det var digert arbete och jag är totalt tom i skallen nu. Ni kan se det framför er: mat och dricka på skrivbordet bredvid datorn, papper och penna, öppet word-dokument och typ 23 länkar uppe samtidigt (eniro kartor, google + alla andra länkar som man hittar på google).

Nåväl efter 6 timmars slit framför datorn har jag nu hittat en 6-7 sjöar kring Höör, Klippan, Perstorp, Örkelljunga och Ljungbyhed som verkar spännande. Fiskenörd som jag är har jag kategoriserat dem efter egenskaper såsom båt, inte båt, djup, grund, stor, liten osv =)

Så nu har jag knåpat ner alla anteckningar och information om sjöarna i ett word-dokument så jag inte glömer bort allting igen. Hittade en mycket bra länk med namnen på typ alla skånes sjöar (bara det var en enorm hjälp) med tillhörande djupkartor. Håll till godo:

http://www.lansstyrelsen.se/skane/amnen/Fiske/Fritidsfiske/Djupkartor.htm 

Får se var det blir fiske nu framöver. Ska finnas stor gädda i vissa av dessa sjöarna.......

Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar